Dag 4 - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van bonhoefferinkorea - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van bonhoefferinkorea - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Pieter & Benno & Tom & Youp

08 Juli 2007 | Zuid-Korea, Seoel

Er zijn weer nieuwe foto's op

Maar goed, dag 4.

We zijn nu weer in het hotel na een wandeling door donker Seoul. Na de boottocht kon de bus maar moeilijk weg komen van de parkeerplaats, dus besloten wij om terug te lopen naar het hotel. Het was tenslotte maar hooguit 30 minuten lopen...... naar de volgende brug, en toen nog maar hooguit 30 minuten...... naar een supermarktje voor wat eten en drinken. Maar gelukkig bleek het hotel nu echt dichtbij te zijn. Dan kon eindelijk het mysterieuze drankje geprobeerd worden dat in de supermarkt gekocht was. Onze gids Tae Sung, alias Elmo, alias the pijnboomkid, alias Pingu had al snel in de gaten dat het een chinees goedje was dat voor ongeveer 50% uit licht ontvlambare stof bestond. Man wat een bocht!
Dus, flesje soldaat gemaakt en snel over gegaan op bier. Bah, wat lekker.

Enfin, vandaag was er weer natuurkundegevecht. Ook vandaag was er weer voldoende ruimte voor verbetering. Maar er is ook wel weer een 8 gehaald. Dus helemaal afgegaan zijn we niet, hoewel we inmiddels wel op de laatste plaats beland zijn. Die nigerianen toch. Hebben ze ons toch nog ingehaald.

Na de fight was het tijd voor het nationaal museum. Een kolossaal gebouw met een aantal heerlijke lounges. Tom mocht echter niet op de bankjes gaan liggen, en tja, wat kun je dan anders doen dan pinball op de meegebrachte laptop... toch?
En daarna dus de cruise op de Han river. Een uitstekend buffet met wederom een aantal nieuwe Koreaanse specialiteiten waar Tom zich dapper doorheen geslagen heeft. De koks waren trots op hem. Intussen werd het langzaam donker en begon nachtelijk Seoul zich aan ons te vertonen. Vooral de mooi verlichte bruggen maakten indruk.
En de rest is bekend.
Intussen is de alcohol verdampt en wordt het tijd om af te sluiten.

Morgen is de laatste fight!

De groeten,

Tom, Pieter, Benno, Youp, Annelot en Karina

• 08 Juli 2007 - 15:33

Michel:

Hoi Youp en de rest!

Had die gids van jullie dat spul al op voordat jullie anderhalf uur gingen lopen :)

In ieder geval hebben jullie zendtijd op de koreaanse tv, veel lol (volgens mij) en gaan jullie, zoals jullie zelf zeggen, nog niet af. Mooi toch?!!

Veel succes in ieder geval nog!Enjoy!

Groetjes, Michel

• 08 Juli 2007 - 17:02

HenK:

Benno,Succes met jullie laatste fight!!! Maak er iets van.
    HenK(niet)op de camping.

• 08 Juli 2007 - 17:10

Rein & Hetty:

Hoi Lot en de rest,

De resultaten mogen dan wat minder zijn, te oordelen naar de vrolijke foto's en berichten heeft de sfeer er niet onder te lijden. Is jullie interview nog uitgezonden? Jullie zorgen er toch wel voor dat jullie morgen op z'n minst die Nigerianen weer inhalen!! Zet 'm op!!

Groeten,
    Rein en Hetty

• 08 Juli 2007 - 21:06

Carla En Dick:

We hopen van harte dat jullie morgen de ruimte voor verbetering weten te verkleinen. Maar we zijn trots op iedere acht!
    Mooie foto's trouwens, en dat bier ziet er erg lekker uit. Hebben ze daar ook Belgisch bier? Anders wil ik er niet eens naar toe.....
    Zeg Pieter, gaan we nog Skypen? Of heb je het te druk met de vorbereidingen voor de volgende fight?

• 09 Juli 2007 - 07:11

John En Marianne:

Ha die Youpie en de rest,
    Op dit moment moet jullie laatste fight achter de rug zijn en zullen we hier op de NL TV ongetwijfeld vernemen van de ongelooflijke inhaalactie van de NL-ers: nog nooit vertoond (hoewel Rossi 2 weken geleden bij de TT ook op 11 begon en uiteindelijk 1e werd; kortom gewoon ff gasgeven).
    We zijn benieuwd...en anders heb je in ieder geval een mooie herinnering.
    groet,
    John en Marianne

• 09 Juli 2007 - 08:47

Erik Korthof:

Vakantie! Eindelijk tijd om jullie verslagen te lezen, foto's te bekijken en de video te bewonderen. Wat een prachtig avontuur! Het feit dat je daar bent en mee kunt doen is al een hoofdprijs op zich! Misschien de volgende keer nog wat extra mathematische ondersteuning? Zolang de physisc fights geen physiscal fights worden zal het wel goed gaan.
    En Pieter, ik weet nu waar je steeds zat als ik je miste: met stokjes achter het slagroomgebak, dat duurt eventjes. Om maar te zwijgen van die emmers bier, waarachter je je bijna verstopte.
    We blijven jullie op de voet volgen en wensen jullie veel succes, maar "Bonhoeffer goes Korea" op zich pareert al alle internationale volleybalsuccessen. Benno en het team: jullie maken geschiedenis!

• 09 Juli 2007 - 10:51

David:

Neem een flesje van dat spul voor me mee! ;)Succes met de laatste fight, en PLEASE word niet laatste, hebk Lot voor niks geholpen :P ah well... have fun!
    Grtz David

• 09 Juli 2007 - 13:05

Berber&Marl1:

Hee allemaal
    hoestemee in korea?
    Is t daar lkkr weer? hier 22 graden
    heel veel suc6 met de wedstrijd!
    en wel winnen he ;)

van de bijna-buren & bijna-bijna-buren/ toekomstige "schoolgenoten" (van tom)

• 09 Juli 2007 - 13:37

Joris:

Hoi Pieter, Benno en de rest!!!

We zitten in het lekker zonnige en feestvolle Knokke, en hebben eindelijk een computer gevonden om jullie belevenissen te bekijken.
    Jullie moeten die laatste fight wel winnen hoor, jullie hebben beloofd niet laatste te worden;)

Succes!!!

Bas,Steven,Ivo,Peter,Marthijs,Joris,Wouter,Koen en Joris