Dag 9 - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van bonhoefferinkorea - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van bonhoefferinkorea - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Benno, Youp, Tom & Pieter

13 Juli 2007 | Zuid-Korea, Seoel

Dag 9 alweer...

Pingu has left the building....
gister avond was het moment dat wij onze trouwe elmo vaarwel zeiden. Met rode oogjes stond hij naar ons te zwaaien op het metrostation. En als het goed is is hij nu weer trug op de zuidpool bij zijn pingu vriendjes. En we hebben hem gemist vandaag, ding maar is in het koreaans af op een gitaar, of vraag maar is in het koreaans waarom er geen geld uit de pinautomaat(die overigens ook in het koreaans was) kwam. Er kwam wel een bonnetje uit waar de reden op stond, maar die was ook in het koreaans.... Dus wij zijn hard op zoek naar een nieuwe pingu. Gelukkig heeft team NL het overleefd(gewoon net zolang schreeuwen tot er iemand kwam die wel engels sprak). Het mooie van zo'n grote stad is dat er ook wel weer een bank is waar wél geld te halen valt.
Met een goed (aan)gevulde beurs togen we naar een oude stadspoort. Want die stond nu eenmaal in de gidsen. Daarna koreaans gegeten in een eettentje. Een soort steengrillen zonder steen, of barbeque-en aan een tafel. Best ok eten.

En wat is er verder nog gebeurd?
- Mosselman heeft een gitaar gekocht
- Medicijnman heeft last van muggen
- Fanclubman neemt bijna een blaadje teveel mee bij de burgerking
- Bamboeman speelt voor Elmo en leidt het team NL door de Seouliaanse wildernis
- Mosselman heeft een Elmo 'gehugd' die er zelf om vroeg maar dat alweer helemaal vergeten was
- zonde man

Ook zonde is dat morgen alweer de laatste dag aanbreekt van ons verblijf n deze wereldstad. Nog even wat sightseeën, souveniers inslaan en naar een karaokebar en dan kunnen we met een gerust hart zondag weer naar huis.

Gegroet!

• 13 Juli 2007 - 16:34

Ouders Tom Daan,Bart:

Beste allemaal,
    We kunnen ons voorstellen dat jullie Elmo missen. Uit jullie verhalen is hij een goede gids en "humor-man" geweest voor jullie.
    Echter jullie hebben hem verrijkt met een stukje Nederlandse cultuur, zodat hij dit met zich meedraagt in zijn verdere Koreaanse leven. Over het cultuurgehalte kunnen we nog wel eens discussieren...
    Tom gefeliciteerd met je nieuwe gitaar. We wensen jullie nog een goede laatste dag en alvast een behouden terugreis. We zien jullie graag tegemoet op Schiphol.
    Daan is gisteravond laat thuis gekomen van een geslaagde autovakantie.
    Jullie krijgen de hartelijke groeten van ons allemaal.
    Kees en Etty, Daan en Bart

• 13 Juli 2007 - 17:43

Rein En Hetty:

Hoezo niet kunnen afdingen op een gitaar?! Annelot heeft toch haar Korean Phrase Book bij zich en heeft daar thuis natuurlijk flink uit geoefend.
    Allemaal een leuke laatste dag gewenst en een veilige terugreis. Tot zondag op Schiphol

• 13 Juli 2007 - 18:21

Divera:

Hoi Tom en alle anderen, wat een fantastische ervaring en wat leuk om het allemaal te lezen. Tom ik ben heel benieuwd naar het geluid uit je nieuwe gitaar......zal vast hééél anders klinken. Nog heel veel plezier, snuif alles op wat er nog te zien/beleven is en tot gauw. Lieve groeten Divera, Nino en Donn. P.s. morgen vertrekken wij naar het zuiden, opzoek naar zon en warmte.

• 13 Juli 2007 - 21:28

Boekelo:

Heel Boekelo vraagt zich af hoe het in hemelsnaam kan dat er in Korea muggen zitten, volgens ons zitten ze allemaal hier. Dus muggeman, niet terugkomen, tenzij je medicijnen meeneemt.
    Enne... iets anders, spelen de gitaren in Korea links of rechts?
    Zijn alle andere teams al naar huis? Of gaat de 'battle' in de straten van Seoul gewoon door? (Hoe spreek je Seoul trouwens uit?)
    Niet te veel OXAAZEEPAMMETJES nemen op de trugweg, anders vergeten jullie op tijd uit te stappen,

Tot zondag!

• 14 Juli 2007 - 14:43

Opa En Oma Youp:

Aan alle verslaggevers. Hartelijk dank voor de berichtgeving. Jullie hebben je best gedaan om het thuisfront op de hoogte te houden.Wij hebben het heel leuk gevonden.Wij wensen jullie allen een heel goede reis terug, en nog een fijne vakantieperiode.